פרסום בגוגל מול פייסבוק

תוכן עניינים

הרבה עסקים שפונים אליי שואלים את השאלה: "מה עדיף – פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק?". במאמר הבא ננסה לענות על שאלה זו. 

דבר ראשון שחשוב להבין, זה כי ברוב המקרים – הפרסום בגוגל יכניס לכם הרבה יותר לקוחות והפרסום בפייסבוק ייתן לעסק שלכם יותר הכרה. כלומר:

גוגל = לקוחות.
פייסבוק = הכרה במותג.

הסיבה לכך היא פשוטה – פייסבוק מפרסם את המודעות שלכם לאנשים שהתעניינו / דיברו על הנושא שאתם מקדמים, לעומת גוגל שממקד את הקידום לפי מילות מפתח.
לדוגמה: בואו ניקח מקרה שבו אתם בעלי עסק של נעלי נשים. קידום בפייסבוק יוביל לכך שנשים שמתעניינות בנעלי נשים יקבלו חשיפה לעסק שלכם. לעומת זאת, קידום בפייסבוק יוביל לכך שיותר אנשים ייכנסו לאתר שלכם כיוון שקידמתם בגוגל את המילה "קניית נעלי נשים", כך שכמעט בוודאות תגיעו לקהל גדול יותר של לקוחות.

אז מה עדיף, פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק?

ב90% מהמקרים – עדיף לקדם בגוגל. עם זאת, ב10% מהמקרים כדאי לקדם גם בפייסבוק או אפילו רק בפייסבוק.

איזה עסקים לא כדאי לקדם בגוגל?

עסקים שכדאי לקדם בפייסבוק אלו בעיקר עסקים שכמות החיפושים שלהם בגוגל קטנה. למשל:

  • DJ לאירועים
  • ספרי נשים
  • צלמי חתונות
  • צלמי עיצוב פנים

אוקי, החלטנו לפרסם בגוגל – מה האפשרויות?

יש שתי שיטות קידום – להסבר מפורט יותר ניתן לעבור לעמוד קידום אתרי וורדפרס

1. קידום ממומן

קידום ממומן זהו קידום שבו אתם משלמים לגוגל על כל "קליק" שלקוחות עושים, ומשלמים למקדם פרסום על כל חודש פרסום. התשלום לגוגל יכול לנוע בין שני שקלים לקליק ועד לארבעים שקלים, והתשלום למקדם אתרים יכול לנוע בין 800 ש"ח לחודש ועד 1500 ש"ח לחודש – תלוי בתחרות על מילות המפתח שתבחרו לשים.
היתרון המרכזי בקידום הממומן הוא שכבר מתחילת הפרסום אתם תופיעו בעמוד הראשון של הגוגל. יתרון זה חשוב במיוחד לאלו שעוסקים בפרסום בפעם הראשונה, כיוון שזה מאפשר לכם לדעת כבר מהחודש הראשון האם הפרסום בגוגל זה אכן הצעד הנכון עבורכם.

2. קידום אורגני

הקידום האורגני זוהי אופציית קידום נוספת, שבה התשלום נמוך יותר אך קיים סיכון פוטנציאלי. בקידום זה, אתם משלמים סכום מסוים עבור מקדם האתרים, והוא אמור להצליח לקדם את אתרכם בלי תשלום נוסף לגוגל. בדרך כלל קידום העסק לעמוד הראשון בגוגל לוקח כ7-8 חודשים ומעלה, והמחירים בשוק נעים בין 1000-3000 לחודש, תלוי בידע ובניסיון של מקדם האתרים שבחרתם.

תוכן עניינים

רשתות חברתיות

טיפים נוספים

יהונתן רום
יהונתן רום
מעל 10 שנות ניסיון של עיצוב, בנייה וקידום אורגני וממומן לאתרי וורדפרס תדמיתיים ומסחריים עם מאות לקוחות מרוצים וממליצים